Wilt u een kantoor huren? Zie hier meer over de totale kosten voor de huur van een kantoor en zie ook de prijzen voor huur in Antwerpen, Brussel, Namen en Luik.

Wanneer men op zoek is naar beschikbare kantoren, kijken de meesten primair naar de prijs per m2, om te zien of een kantoor binnen het budget valt. De netto-huur is echter slechts een gedeelte van de totale kosten van de huur.

Indien berekend moet worden wat de totale verzamelde kosten zijn voor een kantoor en immo verhuur, dan zijn er vele kosten die invloed kunnen hebben, en deze moeten duidelijk geïdentificeerd worden om een volledig beeld te kunnen schetsen. Om te kunnen aangeven of een kantoor goedkoop of juist duur is, moet men de volgende indexcijfers berekenen: totale onkosten per werkplek of per medewerker.

De meeste huurders hebben geen compleet overzicht van de totale kantoorkosten en vrijwel geen Belgische onderneming weet wat precies de kosten per werkplek zijn of per medewerker, wanneer een kantoor gehuurd wordt.

In het onderstaande overzicht wordt getracht duidelijk te maken met welke kosten rekening gehouden moeten worden in de totale kosten voor de huur van een kantoor of immo:

Kosten huren kantoor:

  Lopende uitgaven Investeringen Verdeling
A) Het houden van kantoorruimte Huur van kantoor, vergaderruimten, enz, incl. belastingen en heffingen. Startkosten 60 %
B) Installaties en interieur Huur van apparatuur en andere machines Uitgaven voor interieur en meubilair 10 %
C) Onderhoud van kantoor Onderhoud, schoonmaak, water, stroom, onderhoud, riolering en verzekeringen Reparatie van electrische apparatuur 20 %
D) Diensten en faciliteiten Receptieservice e.d. Kopieerapparaat, printers, en telefoon-systemen 7 %
E) Administratie van het kantoor Loon en andere uitgaven voor administratie Projectsturingssysteem 3 %

Klik op de bovenstaande punten om meer te lezen over de afzonderlijke categoriëen binnen de huur van een kantoor.

15-100m2 service kantoor

In vergelijking met traditionele kantoorruimte, zijn er grote voordelen van een dienstverlener:

  • Ingerichte kantoren vanaf 15 m2
  • Huurperiode van 3 maanden
  • Toegang tot de vergaderzalen

Kantoren te huur, verhuur van kantoor, kantoorruimte. Vind hier alle informatie voor u als toekomstige huurder of verhuurder van een kantoor.